Collection of all-male nudes. Now considered a late-modern erotic photography classic. The second appearance of the title in South Africa. Should not be confused with the Bruno Gmunder subsequent editions. Presents the photographer's "follow-up" to his breakthrough debut collection, "Shoreleave", as well as Dook's "Desert Patrol", two of the most uninhibited celebrations of the masculine form presented in a natural setting. "Desert Patrol" consisted of soldiers (all Caucasian) of the South African Army, out in the scorching heat of the African desert. The storyline of "The Boys In Africa", which is also told entirely in photographs, is in a similar vein: A group of well-built and incredibly handsome hunters are on a safari. The heat is unbearable and they all quickly undress, frolic in the sand, swim in the waters, and play games in the buff, all in homoerotic camaraderie. They sunbathe for a while, get dressed, have a feast, then call it a night, presumably spent in intimate togetherness. At least for these men, the point of going on safari is to be together and get away from it all, not to kill animals (not one of which appears prominently in any of the photographs) . Apart from being a celebration of masculinity in all its virile beauty, what is genuinely touching is the unmistakable sense we get that the best things in life come to an end all-too-quickly (as it did, even more abruptly, in "Desert Patrol") . "Desert Patrol", "Shoreleave" and "The Boys in Africa" all say, "Life is short. Live it to the fullest". Amen. An overt homage to the classic male-nude genre, Kennedy's photographs are worthy of comparison with the very best: If Herbert List or Tom Bianchi ever photographed in the African bush, this is probably what they would have looked like. ? 2005, ModernRare.com
Collection
de nus exclusivement masculins. Maintenant considéré comme un classique de la
photographie érotique moderne. La deuxième apparition du titre en Afrique du
Sud. Ne doit pas être confondu avec les éditions ultérieures de Bruno Gmunder.
Présente le "suivi" du photographe à sa première collection,
"Shoreleave", ainsi que "Desert Patrol" de Dook, deux des
célébrations les plus décomplexées de la forme masculine présentées dans un
cadre naturel. La "patrouille du désert" était composée de soldats
(tous de race blanche) de l'armée sud-africaine, dehors dans la chaleur torride
du désert africain. Le récit de "Les garçons en Afrique", qui est
également entièrement raconté sur des photographies, va dans le même sens: un
groupe de chasseurs bien bâtis et incroyablement beaux fait un safari. La
chaleur est insupportable et tous se déshabillent rapidement, gambadent dans le
sable, nagent dans les eaux et jouent à des jeux en pleine peau, le tout dans
une camaraderie homo-érotique. Ils prennent le soleil pendant un moment,
s'habillent, se régalent, puis appellent cela une nuit, vraisemblablement
passée dans une intimité. Au moins pour ces hommes, le but d'un safari est
d'être ensemble et de s'éloigner de tout, de ne pas tuer d'animaux (aucun
d'entre eux n'apparaissant en évidence sur les photographies). En plus d’être
une célébration de la masculinité dans toute sa beauté virile, ce qui est
vraiment émouvant, c’est le sentiment indéniable que nous obtenons que les
meilleures choses de la vie prennent fin très rapidement (comme cela a été
fait, encore plus abruptement, dans "Desert". Patrouille ").
"Desert Patrol", "Shoreleave" et "The Boys in
Africa" disent tous: "La vie est courte. Vivez-la au maximum".
Amen. Hommage manifeste au genre masculin-nu classique, les photographies de
Kennedy méritent d'être comparées aux meilleures: si Herbert List ou Tom
Bianchi avaient jamais été photographiés dans la brousse africaine, c'est
probablement ce à quoi ils auraient ressemblé. ? 2005, ModernRare.com
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